Spotkania Edukacyjne w Trójmiejskim Centrum Edukacji Domowej
Spotkania
Zapraszamy na Spotkania Edukacyjne w Trójmiejskim Centrum Edukacji Domowej
gdzie? W Centrum Kultury na Morenie, ul. Nałkowskiej 3
kiedy?
W piątki od 8.45 do 13.40 W 4 salach równolegle, są prowadzone zajęcia, dedykowane dzieciom w wieku od 7 do 13 lat.
Warsztaty matematyczne, j. angielski, zajęcia teatralne, projekty, gry edukacyjne i spotkania z ciekawymi ludźmi. Powstało również kółko szachowe.
Dla młodszego rodzeństwa dzieci uczestniczących w zajęciach, angażujące się mamy wspólnie organizują ciekawe dla nich zajęcia.
Nasze zajęcia prowadzone są w blokach 60 minutowych. Zajęcia mają na celu rozbudzanie dziecięcej ciekawości świata oraz umożliwienie dzieciom pracy w grupach. Nie są to zajęcia przygotowujące do egzaminów. Na obecną chwilę dzieci podzielone są na 4 grupy wiekowe.
Prowadzący starają się indywidualizować poziom nauki, do poziomu będącego w strefie przyszłego rozwoju dziecka, tak aby dzieci nie tkwiły w strefie aktualnego rozwoju, albo (jak to się często dzieje w szkole) w strefie przeszłego rozwoju (np.dzieci czytające uczące się literek).
Między blokami jest jedna przerwa na przygotowany w domu zdrowy posiłek.
Dzieci proszone są o nie przynoszenie słodyczy, chipsów itp. Ważne jest także, by dzieci nie przychodziły głodne, bez śniadania.
Potrzebne będą także wygodne buty na zmianę, piórnik i teczka A4. W piątki nie ma możliwości wyboru pojedynczych zajęć, jako że zależy nam na tworzeniu grupy, społeczności ED i integracji.
Na pojedyncze/wybrane zajęcia zapraszamy w poniedziałki. Od 21 Listopada ruszają zajęcia poniedziałkowe.
W programie; matematyka, j. polski, ceramika, taniec ( możliwość zorganizowania klubiku? ewentualnie na koniec klub(jaki?).
Spotkania są inicjatywą oddolną, mają charakter składkowy i niezarobkowy.
Po wszelkie informacje proszę o kontakt osobisty;
Klara Łojko 669 979 302
Nasz zespół
WARSZTATY KOMPETENCJI MATEMATYCZNYCH Małgorzata Mikołowska
Warsztaty podnoszące kompetencje matematyczne prowadzi absolwentka matematyki Uniwersytetu Gdańskiego. Podczas pracy z dziećmi kieruje się ideą, że warto przekazywać treści doświadczalnie tzn. od konkretu do abstraktu w przystępnej formie: uczeń nawet nie wie kiedy przekroczył trudny próg,tzn. wiedza jest tak ciekawa, że aż łatwa.
Posiada umiejętność przekazywania teorii, co jest zwrotnym komunikatem od odbiorców. Ma umiejętność spostrzegania jak widzą rzeczywistość matematyczną uczniowie. To pozwala posługiwać się ich obrazami w przekazie teorii i praktyki. Ważne, aby tak przygotować dziecko we wcześniejszym etapie edukacji, by dawać mu poczucie własnej wartości i radości z własnych odkryć i poszukiwań oraz nie zniechęcać, budować pewność siebie potrzebną po to, żeby potem napotkaną trudność traktowało jako wyzwanie. Uczy poprzez zabawę, tak, że uczeń nawet nie wie, kiedy opanował dany materiał.
Pasjonuje się psychologią, naukami o świecie, muzyką, żeglarstwem, astronomią i historią. Prywatnie mama trójki dzieci.
WARSZTATY TEATRALNE Zbigniew Szreder/ Joanna Szreder
Zajęcia teatralne prowadzi w dwóch grupach małżeństwo zawodowych aktorów mających wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi. Warsztaty nastawione są na wszechstronny rozwój dziecka, kształtowanie wyobraźni, poczucia własnej wartości ucząc jednocześnie pracy w zespole. Zawierają w sobie elementy dramy, dykcję, impostację, plastykę gestu, taniec i śpiew.
Zakończone zostaną pokazem przed publicznością. Dla dziecka, które posiada silną potrzebę wyrażania własnych emocji, zajęcia teatralne mogą stać się przestrzenią do odkrywania własnych predyspozycji i uzdolnień.
Zbigniew Szreder to aktor, manager, pedagog i fotograf. Ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną we Wrocławiu. Posiada dyplom z gry autorskiej, tańca i pantomimy.Pracował w Państwowym Teatrze im.S.Jaracza w Łodzi oraz Teatrze im.S.Jaracza w Olsztynie. Od 1997 roku prowadzi warsztaty teatralne w przedszkolach i szkołach na terenie Trójmiasta i okolic. Prywatnie szczęśliwe małżeństwo, rodzice 3 dzieci.
Zajęcia teatralne prowadzi w dwóch grupach małżeństwo zawodowych aktorów mających wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi. Warsztaty nastawione są na wszechstronny rozwój dziecka, kształtowanie wyobraźni, poczucia własnej wartości ucząc jednocześnie pracy w zespole. Zawierają w sobie elementy dramy, dykcję, impostację, plastykę gestu, taniec i śpiew.
Zakończone zostaną pokazem przed publicznością. Dla dziecka, które posiada silną potrzebę wyrażania własnych emocji, zajęcia teatralne mogą stać się przestrzenią do odkrywania własnych predyspozycji i uzdolnień.
Zbigniew Szreder to aktor, manager, pedagog i fotograf. Ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną we Wrocławiu. Posiada dyplom z gry autorskiej, tańca i pantomimy.Pracował w Państwowym Teatrze im.S.Jaracza w Łodzi oraz Teatrze im.S.Jaracza w Olsztynie. Od 1997 roku prowadzi warsztaty teatralne w przedszkolach i szkołach na terenie Trójmiasta i okolic. Prywatnie szczęśliwe małżeństwo, rodzice 3 dzieci.
ZAJĘCIA WSPOMAGAJĄCE ROZWÓJ JĘZYKOWY Renata Wojnicz
Zajęcia wspomagające językowy rozwój dziecka są prowadzone przez polonistkę z kilkunastoletnim doświadczeniem w pracy.
Stosuje aktywizujące metody nauczania. Stara się do każdego ucznia podchodzić indywidualnie, a zajęcia organizować tak, by zainteresować tematem każde dziecko. W ciekawy i przystępny sposób przekazuje wiedzę z zakresu gramatyki, ortografii bądź literatury. Stara się, żeby jej zajęcia nie były nudne. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi dyslektycznymi i powracającymi z zagranicy. Pomaga dzieciom w rozwijaniu funkcji językowych i intelektualnych.
Pani Renata jest absolwentką filologii polskiej na Uniwersytecie Gdańskim oraz oligofrenopedagogiem. Ukończyła liczne kursy dokształcające.
Zajęcia wspomagające językowy rozwój dziecka są prowadzone przez polonistkę z kilkunastoletnim doświadczeniem w pracy.
Stosuje aktywizujące metody nauczania. Stara się do każdego ucznia podchodzić indywidualnie, a zajęcia organizować tak, by zainteresować tematem każde dziecko. W ciekawy i przystępny sposób przekazuje wiedzę z zakresu gramatyki, ortografii bądź literatury. Stara się, żeby jej zajęcia nie były nudne. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi dyslektycznymi i powracającymi z zagranicy. Pomaga dzieciom w rozwijaniu funkcji językowych i intelektualnych.
Pani Renata jest absolwentką filologii polskiej na Uniwersytecie Gdańskim oraz oligofrenopedagogiem. Ukończyła liczne kursy dokształcające.
ZABAWY EDUKACYJNE Anna Kacpura (współinicjatorka spotkań CED)
Zajęcia edukacyjne z najmłodszymi pociechami prowadzi mama 8 dzieci, z wykształcenia pedagog, obecnie od 3 lat zajmująca się edukacją domową czwórki najmłodszych dzieci. Stara się podtrzymać w nich naturalną potrzebę poznawania świata i w tych poszukiwaniach podążać za nimi. Stara się, żeby nauka była równocześnie zabawą. Doświadczenie pracy z dziećmi dyslektycznymi w domu pozwala na zindywidualizowanie procesu uczenia i dostosowanie metod do konkretnych potrzeb dzieci. W swojej pracy motywuje je pozytywnie i zauważa najmniejsze postępy.
Zajęcia edukacyjne z najmłodszymi pociechami prowadzi mama 8 dzieci, z wykształcenia pedagog, obecnie od 3 lat zajmująca się edukacją domową czwórki najmłodszych dzieci. Stara się podtrzymać w nich naturalną potrzebę poznawania świata i w tych poszukiwaniach podążać za nimi. Stara się, żeby nauka była równocześnie zabawą. Doświadczenie pracy z dziećmi dyslektycznymi w domu pozwala na zindywidualizowanie procesu uczenia i dostosowanie metod do konkretnych potrzeb dzieci. W swojej pracy motywuje je pozytywnie i zauważa najmniejsze postępy.
WARSZTATY MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE oraz PROJEKTY Agnieszka Kosiak
(Odpowiedzialna także za Administrację oraz Klub ED)
Warsztaty matematyczno-przyrodnicze dla grupy najstarszej (5 i 6 klasa) oraz zajęcia projektowe prowadzi absolwentka informatyki Politechniki Gdańskiej, trener biznesu, konsultant kariery, prywatnie mama czterech córek na czterech poziomach edukacyjnych (od 4-latki do 3 klasy gimnazjum). Korzysta z edukacyjnych doświadczeń zawodowych (szkolenia, konferencje, warsztaty) oraz prywatnych (zajęcia z własnymi dziećmi, wiele lat udzielania korepetycji itp.). Przez 10 lat dyrektor sprzedaży biura turystyki aktywnej organizującego obozy tematyczne dla dzieci i młodzieży, z doświadczeniem w prowadzeniu zajęć integracyjnych (team building), tworzeniem scenariuszy zajęć, wykorzystaniem narzędzi informatycznych. Od 3 lat współprowadząca wspólnotowe zajęcia służby dla dzieci. Autorka materiałów edukacyjnych z zakresu matematyki szkoły podstawowej dla serwisu edukadu.pl (filmy, zadania, zagadki itp.) tworzonego przez Chrześcijańską Szkołę Montessori.
Podczas zajęć stawia na praktyczne zastosowanie pozyskiwanej wiedzy, elementy informatyczne/algorytmiczne, wykorzystanie gier, zagadek i rekwizytów, pracę indywidualną i zespołową.
Z radością poznaje świat i przekazuje innym swoje nim zafascynowanie.
---
Agnieszka Kosiak
501-33-07-39
ZAJĘCIA WSPOMAGAJĄCE ROZWÓJ JĘZYKOWY Renata Wojnicz
Zajęcia wspomagające językowy rozwój dziecka są prowadzone przez polonistkę z kilkunastoletnim doświadczeniem w pracy.
Stosuje aktywizujące metody nauczania. Stara się do każdego ucznia podchodzić indywidualnie, a zajęcia organizować tak, by zainteresować tematem każde dziecko. W ciekawy i przystępny sposób przekazuje wiedzę z zakresu gramatyki, ortografii bądź literatury. Stara się, żeby jej zajęcia nie były nudne. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi dyslektycznymi i powracającymi z zagranicy. Pomaga dzieciom w rozwijaniu funkcji językowych i intelektualnych.
Pani Renata jest absolwentką filologii polskiej na Uniwersytecie Gdańskim oraz oligofrenopedagogiem. Ukończyła liczne kursy dokształcające.
ZAJĘCIA SZACHOWE Tomasz Rogacki
Zajęcia szachowe są prowadzone przez szachistę-amatora, miłośnika szachów i gier planszowych, lubiącego i umiejącego dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz próbującego zarazić swoją pasją innych.
Za cel stawia sobie nauczenie początkujących wszystkich niezbędnych reguł i prawideł gry, tak aby mogli oni dalej kontynuować ścieżkę szachowego rozwoju zwieńczoną być może startem w pierwszych turniejach, odnalezieniem w sobie talentu czy choćby ciekawego hobby. W toku zajęć uczestnicy zdobywają konkretne umiejętności zgodnie z kolejnymi etapami szachowego wtajemniczenia, tak aby wykorzystać to później w świadomym podejmowaniu decyzji podczas gry. Pozostaje świadomy wszelkiego, udowodnionego naukowo, dobroczynnego wpływu gry w szachy na zdolności umysłowe oraz osobowość człowieka, ale to nie jest dla niego najważniejsze. Podstawą pozostaje dobra zabawa, satysfakcja z czynionych postępów oraz zdrowa rywalizacja nastawiona na miłe spędzanie czasu w grupie.
Prywatnie szczęśliwy mąż i tata piątki synów, na co dzień wspomagający swoją żonę w edukacji domowej swoich dzieci.
Zajęcia szachowe są prowadzone przez szachistę-amatora, miłośnika szachów i gier planszowych, lubiącego i umiejącego dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz próbującego zarazić swoją pasją innych.
Za cel stawia sobie nauczenie początkujących wszystkich niezbędnych reguł i prawideł gry, tak aby mogli oni dalej kontynuować ścieżkę szachowego rozwoju zwieńczoną być może startem w pierwszych turniejach, odnalezieniem w sobie talentu czy choćby ciekawego hobby. W toku zajęć uczestnicy zdobywają konkretne umiejętności zgodnie z kolejnymi etapami szachowego wtajemniczenia, tak aby wykorzystać to później w świadomym podejmowaniu decyzji podczas gry. Pozostaje świadomy wszelkiego, udowodnionego naukowo, dobroczynnego wpływu gry w szachy na zdolności umysłowe oraz osobowość człowieka, ale to nie jest dla niego najważniejsze. Podstawą pozostaje dobra zabawa, satysfakcja z czynionych postępów oraz zdrowa rywalizacja nastawiona na miłe spędzanie czasu w grupie.
Prywatnie szczęśliwy mąż i tata piątki synów, na co dzień wspomagający swoją żonę w edukacji domowej swoich dzieci.
JĘZYK ANGIELSKI Kalina Cielecka
Języka angielskiego uczy uzdolniona lingwista, władająca czterema językami, potrafiąca nawiązac świetny kontakt także z młodzieżą. Zajęcia prowadzi w przyjaznej ,kameralnej atmosferze wykorzystując aktywne metody nauczania między innymi ruch. Tak mówi o sobie;
Języka angielskiego uczy uzdolniona lingwista, władająca czterema językami, potrafiąca nawiązac świetny kontakt także z młodzieżą. Zajęcia prowadzi w przyjaznej ,kameralnej atmosferze wykorzystując aktywne metody nauczania między innymi ruch. Tak mówi o sobie;
Uważam, że języka angielskiego jestem w stanie nauczyć praktycznie każdego.
Swoje zajęcia prowadzę z dziećmi oraz osobami dorosłymi i wiem jak ważne jest dostosowanie odpowiednich materiałów do danej grupy wiekowej.
Uważam, że kontakt z ludźmi jest bardzo ważny, a praca nauczyciela sprawia, że rzeczywiście mamy wpływ na otaczający nas świat – zmieniamy go na lepsze i pozwalamy innym ludziom odkryć drzemiące w nich pokłady talentu!
Według mnie angielski jest niezwykle ważnym i praktycznym językiem, którym każdy nowoczesny człowiek powinien umieć się posługiwać. Pozwala to na lekką i szybką komunikację w pracy, czy na lekcjach w szkole, a także daje poczucie bezpieczeństwa w kontaktach z obcokrajowcami, gdy nagle nikt nas nie rozumie i musimy dobrze wypaść przed obcymi ludźmi.
W dzisiejszych czasach liczą się umiejętności.
Swoje zajęcia prowadzę z dziećmi oraz osobami dorosłymi i wiem jak ważne jest dostosowanie odpowiednich materiałów do danej grupy wiekowej.
Uważam, że kontakt z ludźmi jest bardzo ważny, a praca nauczyciela sprawia, że rzeczywiście mamy wpływ na otaczający nas świat – zmieniamy go na lepsze i pozwalamy innym ludziom odkryć drzemiące w nich pokłady talentu!
Według mnie angielski jest niezwykle ważnym i praktycznym językiem, którym każdy nowoczesny człowiek powinien umieć się posługiwać. Pozwala to na lekką i szybką komunikację w pracy, czy na lekcjach w szkole, a także daje poczucie bezpieczeństwa w kontaktach z obcokrajowcami, gdy nagle nikt nas nie rozumie i musimy dobrze wypaść przed obcymi ludźmi.
W dzisiejszych czasach liczą się umiejętności.
WARSZTATY CERAMICZNE Ewa Wojtan
Warsztaty ceramiczne prowadzi u nas niezwykle kreatywna i twórcza, wypełniona artystyczną duszą pasjonatka, z wykształcenia plastyk i ceramik.
Lubi dzielić się swoimi pomysłami na edukację, zabawę i przemyśleniami życiowymi. Wiele swoich pomysłów realizuje z dziećmi podczas kreatywnych warsztatów w Gdańsku. Połączenie kilku lat pracy w domu dziecka jako pedagog i wychowawca oraz prowadzenie na co dzień zajęć plastycznych i edukacyjnych z małymi dziećmi sprawia, że jej zajęcia są bardzo lubiane i wspierają wszechstronny rozwój naszych pociech.
Prywatnie jest mamą dwóch synów . Prowadzi bloga moje dzieci kreatywnie.
Warsztaty ceramiczne prowadzi u nas niezwykle kreatywna i twórcza, wypełniona artystyczną duszą pasjonatka, z wykształcenia plastyk i ceramik.
Lubi dzielić się swoimi pomysłami na edukację, zabawę i przemyśleniami życiowymi. Wiele swoich pomysłów realizuje z dziećmi podczas kreatywnych warsztatów w Gdańsku. Połączenie kilku lat pracy w domu dziecka jako pedagog i wychowawca oraz prowadzenie na co dzień zajęć plastycznych i edukacyjnych z małymi dziećmi sprawia, że jej zajęcia są bardzo lubiane i wspierają wszechstronny rozwój naszych pociech.
Prywatnie jest mamą dwóch synów . Prowadzi bloga moje dzieci kreatywnie.
Wizja
Wraz a Anią Kacpurą, ułożyłyśmy wspólną wizję tego, jak dla nas powinno wyglądać miejsce spotkań i edukacji naszych dzieci, którą to wizje, próbujemy wcielić w życie w Centrum Kultury na Morenie.
Nieocenionej pomocy w tym zadaniu udzieliła nam także Agnieszka Kosiak (inicjatorka Klubu ED), i od października ruszyły zajęcia edukacyjne na Morenie.
Chciałybyśmy, stworzyć miejsce w którym wszyscy będą się znali (dzieci i rodzice), gdzie dzieci będą mogły się czuć akceptowane i bezpieczne.
Nie chcemy niezdrowej rywalizacji, ani „wyścigu szczurów”. Zajęcia mają być prowadzone przez profesjonalistów, ale co znacznie ważniejsze, przez pasjonatów. Zależy nam najbardziej na rozbudzaniu ciekawości dzieci , przełamywaniu zahamowań, nabieraniu pewności siebie. Chcemy, by matematyka była przygodą, odkrywaniem, zagadką do wspólnego rozwiązania . By gramatyka okazała się ciekawa, a literatura i sztuka jawiła się piękną podróżą. By teatr był odkrywaniem swych ukrytych zdolności, przełamywaniem uprzedzeń i lęków, a język angielski był żywy, poznawany aktywnie, przez zabawę. Chcemy, by dzieci tworzyły wspólne projekty, by mogły przedstawiać własne projekty innym, przed publicznością i dzięki temu stopniowo przełamywały lęki przed wystąpieniami publicznymi, Chcemy aby poznawały ciekawych ludzi, którzy podzielą się z nimi swoją pasją. Bliska jest nam metoda Montessori oraz Plan Daltoński. Chcemy więc stawiać na dużą samodzielność w zdobywaniu wiedzy przez dziecko, stymulując i stwarzając możliwości do samodzielnego działania i tworzenia, a jednocześnie wyrabiać w dzieciach poczucie odpowiedzialności i obowiązku. Tak aby nauczyciel był inspiratorem działań, a nie wszechwiedzącym sędzią. Dziecko ma prawo do przyswajania wiedzy we własnym tempie a wyzwania nie powinny rodzić frustracji i poczucia dezorientacji. Nie jest najistotniejsza ilość, ani tempo rozwiązywania zadań, nie jest także ważny efekt, tylko proces uczenia który powinien dawać poczucie satysfakcji. Czasami dziecko w wielu 6 lat jest już gotowe poznawać ułamki i wyraża naturalne zainteresowanie różnymi zagadnieniami, które w szkole są ściśle podzielone na etapy edukacyjne i wiekowe. Jako domowi edukatorzy uważamy, że powinno się wykorzystać naturalną ciekawość i nie hamować rozwoju dziecka, stwarzając mu możliwości do poszerzania wiedzy właśnie w tempie adekwatnym do jego możliwości. W jednej grupie dzieci, mimo zbliżonego wieku może pojawiać się różne tempo poznawania oraz przyswajania wiedzy. W takim przypadku nie stosujemy zmiany grupy, tylko staramy się konstruować zajęcia tak, aby każde z dzieci mogło pracować w swoim tempie. Nasze zajęcia prowadzone są w małych grupach z dobrze przygotowanym i doświadczonym wychowawcą, co pozwala na indywidualne i spersonifikowane metody nauczania. Dzieci uczą się więc; odpowiedzialności, współdziałania i solidarności oraz poszanowania uczuć innych, zamiast „popisywania się wiedzą” i rywalizacji. Nie chcemy stwarzać osobnej grupy dzieci „wybitnie zdolnych”, ani dzieci „z problemami”. Nie chcemy także uśredniać poziomu edukacji, bo to wszystko dzieje się właśnie w szkołach. Zadaniem prowadzących jest poznawać dzieci i stwarzać im zarówno indywidualne możliwości wyzwań jak i komfort oraz poczucie akceptacji w grupie. Zwłaszcza tym dzieciom, które potrzebują więcej czasu lub ich sposób myślowy i poznawczy przebiega w inny, nie schematyczny sposób. Są to często dzieci wybitnie zdolne, jednak odkrycie ich sposobu myślenia i rozumowania wymaga więcej wysiłku, uwagi oraz doświadczenia.
Nie chcemy niezdrowej rywalizacji, ani „wyścigu szczurów”. Zajęcia mają być prowadzone przez profesjonalistów, ale co znacznie ważniejsze, przez pasjonatów. Zależy nam najbardziej na rozbudzaniu ciekawości dzieci , przełamywaniu zahamowań, nabieraniu pewności siebie. Chcemy, by matematyka była przygodą, odkrywaniem, zagadką do wspólnego rozwiązania . By gramatyka okazała się ciekawa, a literatura i sztuka jawiła się piękną podróżą. By teatr był odkrywaniem swych ukrytych zdolności, przełamywaniem uprzedzeń i lęków, a język angielski był żywy, poznawany aktywnie, przez zabawę. Chcemy, by dzieci tworzyły wspólne projekty, by mogły przedstawiać własne projekty innym, przed publicznością i dzięki temu stopniowo przełamywały lęki przed wystąpieniami publicznymi, Chcemy aby poznawały ciekawych ludzi, którzy podzielą się z nimi swoją pasją. Bliska jest nam metoda Montessori oraz Plan Daltoński. Chcemy więc stawiać na dużą samodzielność w zdobywaniu wiedzy przez dziecko, stymulując i stwarzając możliwości do samodzielnego działania i tworzenia, a jednocześnie wyrabiać w dzieciach poczucie odpowiedzialności i obowiązku. Tak aby nauczyciel był inspiratorem działań, a nie wszechwiedzącym sędzią. Dziecko ma prawo do przyswajania wiedzy we własnym tempie a wyzwania nie powinny rodzić frustracji i poczucia dezorientacji. Nie jest najistotniejsza ilość, ani tempo rozwiązywania zadań, nie jest także ważny efekt, tylko proces uczenia który powinien dawać poczucie satysfakcji. Czasami dziecko w wielu 6 lat jest już gotowe poznawać ułamki i wyraża naturalne zainteresowanie różnymi zagadnieniami, które w szkole są ściśle podzielone na etapy edukacyjne i wiekowe. Jako domowi edukatorzy uważamy, że powinno się wykorzystać naturalną ciekawość i nie hamować rozwoju dziecka, stwarzając mu możliwości do poszerzania wiedzy właśnie w tempie adekwatnym do jego możliwości. W jednej grupie dzieci, mimo zbliżonego wieku może pojawiać się różne tempo poznawania oraz przyswajania wiedzy. W takim przypadku nie stosujemy zmiany grupy, tylko staramy się konstruować zajęcia tak, aby każde z dzieci mogło pracować w swoim tempie. Nasze zajęcia prowadzone są w małych grupach z dobrze przygotowanym i doświadczonym wychowawcą, co pozwala na indywidualne i spersonifikowane metody nauczania. Dzieci uczą się więc; odpowiedzialności, współdziałania i solidarności oraz poszanowania uczuć innych, zamiast „popisywania się wiedzą” i rywalizacji. Nie chcemy stwarzać osobnej grupy dzieci „wybitnie zdolnych”, ani dzieci „z problemami”. Nie chcemy także uśredniać poziomu edukacji, bo to wszystko dzieje się właśnie w szkołach. Zadaniem prowadzących jest poznawać dzieci i stwarzać im zarówno indywidualne możliwości wyzwań jak i komfort oraz poczucie akceptacji w grupie. Zwłaszcza tym dzieciom, które potrzebują więcej czasu lub ich sposób myślowy i poznawczy przebiega w inny, nie schematyczny sposób. Są to często dzieci wybitnie zdolne, jednak odkrycie ich sposobu myślenia i rozumowania wymaga więcej wysiłku, uwagi oraz doświadczenia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz