www.kukowka.pl

czwartek, 14 lutego 2013

Warsztaty Ogrodnicze


Zapraszamy na wyjątkowe warsztaty ogrodnicze, które poprowadzi Pani Krystyna Cornuet.



Od dawna marzę, by dowiedzieć się jak traktować ziemię w moim ogrodzie i jak określać jej stan i kwasowość?
- jak przechowywać cebulki
- jak rozpoznać zdrową sadzonkę?
-kiedy sadzić, jak przesadzać, kiedy i czym podlewać?
-jak zbudować i prowadzić właściwy kompostownik?
- czym bronić się przed szkodnikami  i chorobami roślin unikając chemii?

Prace w ogrodzie od lat wykonuję na „wyczucie”. Tym razem, mam zaszczyt gościć osobę zupełnie wyjątkową, skarbnicę wiedzy, która ukróci moje męki, oszczędzi ogrodniczych rozczarowań a przy okazji jest żywą skarbnicą wiedzy nie tylko z zakresu prowadzenia i zakładania ogrodu, ale również ekologicznych i ekonomicznych rozwiązań związanych z gospodarstwem domowym.
Po krótkiej rozmowie z Panią Krystyną, wiedziałam już, że to jest właśnie ta osoba której szukałam. Pełna energii, ciepła a w dodatku tak wspaniały nauczyciel.

W programie;

Tajemne życie gleby- rozpoznawanie gleb, sposoby utrzymania żyzności gleby;
 Założenia ogrodów permakulturowych;
Warzywnik piękny i produktywny bez bólu pleców;
Ja cię lubię, a ty mnie - sąsiedztwo roślin;
W zgodzie z rytmami natury - kalendarz biodynamiczny;
Darmowi robotnicy - skąd ich wziąć i jak o nich dbać;
Naturalne sposoby ochrony roślin;
To warto mieć - warzywa, drzewa i krzewy mało znane a ciekawe
Założenia ogrodu idealnego.
Poza tym: zasady budowania wałów permakulturowych i podniesionych grządek.

Podczas kursu, posilać się będziemy przy wspólnym stole w naszej Checzy.
Popijać kawę i inne napoje.
Słuchać, pytać, rozmawiać, śmiać i wymieniać doświadczenia. No i oczywiście pracować w ogrodzie i doniczkach.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz